UniCredit Bank iese de pe platforma Facebook. Nu vorbim doar de România, ci de tot ce înseamnă reţeaua în toată lumea.
Grupul bancar a anunţat că renunţă la canalele de social media deţinute de Facebook. Este vorba de reţeaua Facebook, Messenger şi Instagram. De ce a făcut-o?
Mişcarea se va produce la începutul lunii viitoare, după cum a anunţat instituţia, chiar pe contul de Facebook.
„Ne vom retrage complet de pe Facebook şi de pe toate canalele sociale deţinute de Facebook, începând cu data de 1 iunie 2019”, notează mesajul UniCredit.
Care au fost motivele?
Este o hotărâre luată la nivelul întregului grup bancar, iar motivele sunt legate de modul în care Facebook a gestionat anumite scandaluri care au implicat datele personale ale utilizatorilor.
Contactaţi de Paginademedia.ro, reprezentanţii UniCredit România, a confirmat că este vorba despre o decizie la nivelul întregului grup.
De asemenea, au declarat că UniCredit a hotărât anul trecut să „suspendarea publicităţii pe Facebook, în martie 2018, din cauza preocupărilor privind modul în care au fost administrate anumite incidente prezentate în media”.
Cel mai răsunător dintre acestea a fost cazul companiei Cambridge Analytica, compania care ar fi cules datele a zeci de milioane de oameni, fără ca ei să ştie, pentru a fi folosite mai apoi în scopuri politice. (Mai multe detalii, AICI).
Decizia intră în vigoare în câteva săptămâni, dar raţiunile au fost explicate la nivel internaţional cu mai mult timp în urmă.
„Facebook nu a acţionat într-un mod etic. Nu vom mai folosi reţeaua până nu va avea un comportament etic adecvat”, a subliniat Jean Pierre Mustier, directorul executiv al UniCredit, citat de publicaţia The Guardian cu multe luni în urmă.
În continuare, UniCredit va comunica cu uitilizatorii activi pe Facebook şi Instagram prin intermediul unui serviciu de tip „info center”, pe mail, şi pe reţelele Twitter, LinkedIn şi YouTube, a menţionat aceeaşi sursă pentru Paginademedia.ro.
În prezent, în România, pagina de Facebook UniCredit Bank România are aproximativ 76.000 de like-uri, iar contul de Instagram are 1.400 de mii de urmăritori. În Italia, pagina de Facebook a băncii are aproxiamativ jumătate de milion de like-uri.
Trimite un comentariu