MEDIA FACT BOOK. Piaţa de publicitate din România se va apropia, anul acesta, de jumătate de miliard de miliard de euro. Mai exact, 485 de milioade de euro, potrivit estimărilor Media Fact Book, raport realizat de agenţia Initiative.
Banii din publicitate se vor duce, în cea mare parte, către televiziuni (315 milioane de euro). La fel s-a întâmplat şi anul trecut (când televiziunile atrăgeau 300 de milioane de euro).
Publicitatea pe internet va fi foarte aproape de 100 de milioane de euro în 2019. În 2018, în internet erau 85 de milioane de euro, aproape două treimi fiind luate de Google şi Facebook.
Piaţa de publicitate în ultimii ani:
Sursa: Media Fact Book 2019, Initiative
Din concluziile Media Fact Book 2019:
- Piaţa de media din România a înregistrat o nouă creştere în 2018, ajungând la 454 milioane de euro la sfârşitul anului, cu 10% mai mult faţă de anul 2017.
- Investiţiile în TV şi-au continuat creşterea şi în 2018, cu 10%, atingând nivelul de 300 de milioane de euro, în timp ce restul canalelor – online, radio, OOH – şi-au confirmat trendul ascendent, singura excepţie fiind printul, care continuă să scadă moderat.
- În 2019, piaţa de TV va înregistra acelaşi trend, însă într-un ritm mai slab, spre aproximativ 5% în termeni de venituri din vânzări.
- Televiziunea a dominat obiceiurile de consum ale românilor, cu o medie de 5,1 ore pe zi în rândul populaţiei din zona urbană, cu vârste între 18 şi 49 de ani. Cu toate acestea, piaţa TV se contractează uşor în favoarea industriei digitale, ca urmare a creşterilor înregistrate în utilizarea internetului şi a tehnologiilor Smart.
- Piaţa outdoor (OOH) îşi continuă trendul de creştere început în 2017, cu un procent de 5% menţinut şi în 2018. Estimările: 31 de milioane de euro în 2018, la fel în 2019
- Piaţa de Radio s-a aflat de asemenea pe un trend de creştere, ajungând la 25.7 milioane de euro. Se va apropia de 30 de milioane în acest an.
- Dificultăţile din perioada recesiunii au continuat să aibă un impact negativ asupra presei tipărite, care a scăzut pentru al zecelea an consecutiv. În 2019, tot ce înseamnă publicitate pe hârtie, pe toate titlurile, va însuma 12 milioane de euro.
- În ceea ce priveşte topul investitorilor în publicitate în 2018, la fel ca în anul precedent, cele mai mari bugete au fost alocate de companiile din industria farmaceutică, urmate de cele de telecomunicaţii mobile, respectiv cosmetică, îngrijire personală şi frumuseţe.
- Consumatorii au cheltuit în online shops, în medie, 10 milioane de euro pe zi, o creştere semnificativă faţă de 2017, când au fost cheltuiţi 7,67 milioane de euro.
Trimite un comentariu