N-au fost atât de...Clever. Unde a dus un advertorial nemarcat clar de Adevărul: zeci de publicaţii (unele puternice!) au luat de bună "ştirea", în fapt un material publicitar plătit de Clever, dar pentru care marcajul era aproape invizibil.
Cristian Diţoiu, unul dintre antreprenorii români din digital, a descoperit cum s-a propagat o ştire (falsă) în care erau înfieraţi taximetriştii, totul „doar” cu un advertorial slab marcat în Adevărul şi plătit de aplicaţia Clever Taxi, scrie Libertatea.ro. Chiar şi Libertatea a "căzut în plasă", preluând falsa ştire (nemarcată clar ca "Publicitate" de Adevărul)
Potrivit Libertatea, agenţia care a cumpărat publicitatea în Adevărul se numeşte Goya PR şi este agenţia care lucrează în România pentru Clever Taxi.
Cum s-a întâmplat?
- Un fals taximetrist se revoltă, pe Facebook, pe ”bulangii” cu trotinete electrice şi ameninţă că le aruncă în Dâmboviţa.
- În ziarul Adevărul apare un articol publicitar care preia postarea ”taximetristului” şi sunt elogiate, ca variantă civilizată, aplicaţiile Uber, Bolt sau Clever.
- Mai multe site-uri, printre care şi Libertatea, preiau informaţia, pentru că nu au sesizat că e publicitară (era marcată, însă destul de discret).
- Când face verificările, Libertatea descoperă că autorul campaniei plătite este chiar Clever Taxi, o aplicaţie de ridesharing deţinută de mytaxi, o companie a concernului Daimler Benz, producător Mercedes.
- Articolul din Adevărul, postat în secţiunea Societate, are un marcaj ca "Articol publicitar", dar este abia vizibil.
- După ce Libertatea a cerut explicaţii, în articol a apărut precizarea „Material realizat cu sprijinul Clever”. Dar ce se întâmplă cu toate celelalte zeci de surse care au preluat o aşa-zisă ştire?
- În articolul publicitar plătit de Clever apăreau cuvinte ca „bulangii”, portretizându-i pe taximetrişti ca homofobi violenţi şi lipsiţi de inteligenţă.
Articolul integral, pe Libertatea.ro
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
titlul duce a kamikaze sau tnr.