Reclamele de Crăciun sunt create în mod special să emoţioneze la maximum şi să ne determine să facem şi mai multe cumpărături, indică specialiştii site-ului digitalmarketinginstitute.com. Unul dintre specialiştii platformei, Nicola Gwillym, explică de ce.
„Este din nou acea perioadă a anului, când ecranele noastre devin un amestec de reclame de Crăciun care nu numai că ne oferă sentimentul festiv pe măsură ce ne ating emoţiile, dar promovează campanii care folosesc cele mai bune tactici de marketing de conţinut, pentru a ne determina să cheltuim”, se arată în articolul publicat de Digital Marketing Institute.
„Gândeşte-te, de ce ai cumpărat într-adevăr şalul acela pentru mătuşa ta anul acesta? În mod normal îi cumperi şosete. A fost pentru că îi place culoarea albastră? Sau a fost căţelul mic înfăşurat în şal, culcat în braţele eroului care l-a salvat de frig după ce s-a rătăcit în New York City care te-a determinat să faci asta? Ştii, reclama de Crăciun care aproape te-a făcut să plângi.
Ne-am implicat prea mult emoţional în reclamele de Crăciun. Asta le face atât de speciale. Creativitatea investită în crearea lor este de neegalat. Acest lucru nu se întâmplă întâmplător”, se adaugă în sursa citată.
VIDEO. Locul 1 – Barul lui Charlie: Enniskillen
Deşi este o reclamă cu un buger redus, a primit cele mai multe voturi de la specialiştii de la Digital Marketing Institute. Se explică de ce: „A avut milioane de vizualizări pe reţelele sociale – aproape 9 milioane doar pe un post pe X (fostul Twitter) – cu zeci de mii de distribuiri, aprecieri şi comentarii şi a fost prezentată în ştirile internaţionale. Răspândeşte fiori de tristeţe în tot corpul şi ne aminteşte cât de singure pot fi unele persoane în această perioadă a anului, în special cei în vârstă sau cei care trec prin doliu. Mesajul este atât de puternic, povestea este atemporală, iar răspunsul a fost extraordinar”.
VIDEO. Locul 2 – Aldi: Kevin Morcovul
„Când Willy Wonka şi Fabrica de Ciocolată întâlnesc lui Kevin Morcovul, poveştile vizuale preiau controlul. Prin atingerea a ceea ce este familiar pentru adulţi, ceea ce este incitant pentru copii şi folosind animaţie de top, gigantul alimentar Aldi a creat o reclamă de tip film mini pe care întreaga familie o poate savura împreună. Şi se întâmplă chiar în timp pentru cel mai mare blockbuster familial al sezonului, Wonka”, mai precizează specialiştii în marketing care au întocmit acest clasament.
VIDEO. Locul 3 – John Lewis - Snapper: Pomul perfect
Retailerul britanic John Lewis a scăzut câteva locuri, după ce a fost campion în alţi ani, şi asta pentru că anul acesta a creat o serie de reclame controversate, în care propune crearea unor noi tradiţii.
VIDEO. Locul 4 – Coca-Cola: „Lumea are nevoie de mai mulţi Moşi Crăciun”
„Campania din acest an a bătrânului tată al publicităţii de Crăciun se concentrează pe spiritul lui Moş Crăciun, arătând cum un singur act de bunăvoinţă poate avea un impact imens. Arată că oricine poate îmbrăca haina de Moş Crăciun cu acte de bunăvoinţă”, se precizează în sursa citată.
VIDEO. Locul 5 – Amazon: „Plimbare de bucurie”
„Amazon a adus tot ce are mai bun în această campanie, invitându-ne să credem că nu este niciodată prea târziu să îmbrăţişăm copilul interior. În timp ce unul dintre cei trei prieteni din toată viaţa cumpără perne pentru a săni în zăpadă, amintirile copilăriei lor sunt retrăite şi nostalgia este la cote înalte”, sunt de părere specialiştii site-ului care face şi analize de marketing.
VIDEO. Locul 6 – M&S Food: Spuneţi SALUT pentru Mănuşa Dreaptă şi Stângă
Această reclamă este, spun experţii, „o combinaţie excelentă pentru a crea magia poveştilor de Crăciun”. Şi explică de ce: „Deşi sunt pline de răutate, ofertele de alimente de Crăciun de la Marks & Spencer sunt emoţionale şi reconfortante. Starurile de la Hollywood Ryan Reynolds şi Rob McElhenney interpretează mănuşile, iar Dawn French este zâna festivă care le dă viaţă”.
VIDEO. Locul 7 – TK Maxx: Ferma Festivă
Acest spot publicitar realizat de lanţul de magazine de modă britanic TK Maxx are „personaje fermecătoare: o gâscă în papuci, un arici în pălărie şi un lama în pulover. Aceasta este o reclamă superdrăguţă... un deliciu senzorial”.
Locul 8 – Capital One cu John Travolta: Febră de vacanţă
Această reclamă pentru brandul american de carduri de credit Capital One se bazează pe nostalgie şi pe familiaritate, spun cei care au întocmit clasamentul: „De la coloana sonoră iconică Bee Gees, la plasarea mesajului pe panoul publicitar din spatele lui John Travolta în scena lui de mers, această reclamă livrează. Doar ştii că va culmina cu o scenă de dans fabuloasă la sfârşit – un clasic!”.
VIDEO. Locul 9 – ARGOS: „Dansatorul”
„Muzica ritmată şi dansul lui Connie peste o masă de cadouri te pune în dispoziţia de petrecere festivă în timp ce personajul lui Trev este dulce pe cât de poate fi. Scurt şi uşor de urmărit, această reclamă prezintă produsele retailerului britanic de cataloage Argos într-un mod distractiv”, se arată în analiza care a stat la baza întocmirii clasamentului.
VIDEO. Locul 10 – Lidl: Un Crăciun magic cu Lidl
„Echilibrând emoţia şi povestirea clasică de Crăciun pentru a evidenţia importanţa bunătăţii, iniţiativa Lidl Toy Bank loveşte în plin în acest sezon festiv. Ratonul merge într-o călătorie lungă pentru a returna un plus care a fost lăsat înainte să ajungă sub brad. Memorabil şi caritabil”.
Autor: Anca Bejan anca.bejanpaginademedia.ro