Compania americană Coca-Cola şi-a retras spoturile publicitare de la patru posturi de televiziune ruse apropiate de Kremlin şi de la o bancă vizată de sancţiunile occidentale, scrie Mediafax.
Trei dintre posturile vizate, REN-TV, Piatîi Kanal şi Domaşnîi, fac parte dintr-un holding controlat de banca rusă Rossia, vizată de primele sancţiuni occidentale impuse după anexarea Crimeei de către Rusia în martie. Cel de-al patrulea, Zvezda, difuzează emisiuni patriotice şi aparţine Ministerului rus al Apărării.
În schimb, compania Coca-Cola a afirmat că decizia nu are motive politice şi a precizat că a fost luată din considerente economice.
„Am decis să ne concentrăm asupra celor mai importante posturi de televiziune la nivel federal şi asupra celor mai vizionate de publicul nostru ţintă", a delarat Anna Kozlovskaia, purtătoarea de cuvânt a companiei americane în Rusia.
Potrivit cotidianului Vedomosti, Coca-Cola este una dintre cele mai importante companii de pe piaţa rusă de publicitate, cu un buget anual de peste 2,5 miliarde de ruble (51,7 milioane de euro).
Trimite un comentariu