UPDATE. UPC vine cu o poziţie după apariţia articolului de pe Paginademedia.ro cu decizia ANPC. „Majorarea preţului abonamentelor a fost realizată în mod independent de introducerea în grila de canale TV sau a opţiunii Extra Fotbal, cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a drepturilor consumatorilor”, au declarat reprezentanţii UPC, într-un punct de vedere trimis paginademedia.ro.
UPC renunţă la scumpirea abonamentelor cu 3 lei, după ce compania a fost sancţionată de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Informaţia a fost confirmată pentru paginademedia.ro de către reprezentanţii instituţiei.
Compania de cablu şi-a informat, în urmă cu o lună, abonaţii că preţul abonamentului urmează să fie majorat de la 1 august, odată cu adăugarea, în grila de programe, a posturilor Look Plus şi Disney Junior, după cum paginademedia.ro a relatat AICI.
ANPC „a dispus măsura de încetare a practicii incorecte utilizată de acest operator economic în raport cu clienţii săi”, după cum au declarat reprezentanţii instituţiei pentru paginademedia.ro.
Întrebaţi dacă UPC va înceta majorarea de preţ de 3 lei, reprezentanţii ANPC au răspuns: „În urma măsurilor aplicate, da”.
ANPC a primit în ultima lună în jur de 110 reclamaţii având ca obiect scumpirea abonamentului.
Un client UPC: ANPC mi-a spus ca au fost sanctionati
Un client UPC a reclamat la ANPC majorarea automata cu trei lei a abonamentului, odată cu introducerea în grila a posturilor Disney Jr. si Look Plus, din luna iulie.
"Societatea (UPC) a fost sanctionata contraventional si s-a dat masura de incetare a practicii comerciale, comunicat dat intr-un ziar de circulatie", se arata intr-un raspuns trimis abonatului UPC care a reclamat compania.
Abonatul UPC povesteste pentru Paginademedia.ro:
"Am facut reclamatie la ANPC – protectia consumatorilor cu privire la majorarea abuziva cu 3 lei a tarifului la abonamentul UPC pe motivul introducerii in grila a doua canale ”premium” – Disney jr si Look plus.
Rezultatul este pozitiv – iata raspunsul celor de la ANPC:
”Referitor la reclamatia dvs. inregistrata in cadrul CPCMB ,ca informam ca cele sesizate de dvs. se confirma.
Societatea a fost sanctionata contraventional si s-a dat masura de incetare a practicii comerciale, comunicat dat intr-un ziar de circulatie."
În continuare, poziţia celor de la ANPC:
In ce a constat sanctiunea contraventionala data UPC de catre ANPC?-
ANPC a dispus masura de incetare a practicii incorecte utilizata de acest operator economic in raport cu clientii sai
Cand a fost data aceasta sanctiune?
La data de 22.07.2014.
Cate sesizari a primit ANPC pe subiectul sumpirii abonamentului UPC cu 3 lei?
Numarul de sesizari inregistrate la Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti si avand ca obiect scumpirea abonamentului a fost de aproximativ 110.
In ce publicatie si la ce data a fost publicat anuntul legat de sanctiunea UPC?
La data de 29. 07 si, respectiv, in data de 30.07.2014 s-a publicat in CURIERUL NATIONAL
Va opri UPC majorarea de pret de 3 lei?
In urma masurilor aplicate, da.
Poziţia integrală a UPC, în continuare:
În urma apariţiei pe Pagina de Media a articolului privitor la presupusa sancţiune impusă UPC România de către ANPC pentru majorarea preţului abonamentelor, dorim să clarificăm faptul că această sancţiune se referă la un aspect distinct, şi nu la majorarea preţului.
Astfel, sancţiunea cu avertisment primită de UPC România din partea CJPC Prahova a fost aplicată cu privire la activarea opţiunii Extra Fotbal, prin utilizarea mecanismului de opt-out. După cum am comunicat public prin declaraţia de presă din data de 23 iulie, în urma consultărilor cu ANPC şi din dorinţa de a veni în întâmpinarea intereselor consumatorilor, UPC România a luat decizia de a nu factura această opţiune fără acordul prealabil şi explicit al clienţilor.
Majorarea preţului abonamentelor a fost realizată în mod independent de introducerea în grila de canale TV sau a opţiunii Extra Fotbal, cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a drepturilor consumatorilor.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii
Stimate Client,
Te informam ca factura din contul tau MyUPC sau pe care ai primit-o prin e-mail prezenta anumite neconcordante cauzate de erori de sistem. Ea a fost retrasa pentru recalculare si te vom anunta prin e-mail cand va fi disponibila factura corecta.
In cazul in care ai efectuat deja plata, suma va fi regularizata la plata facturii urmatoare.
Ne cerem scuze si te asiguram ca facem tot posibilul sa rezolvam aceasta situatie cat mai rapid.
Multumim pentru intelegere,
Echipa UPC
sunt abonat rcs-rds si o ra raman aici
dar, ceea ce a facut UPC nu mi se pare neinregula
adica, electrica, gazul, apa calda, apa rece, ..pretul astora se majoreaza lunar de 25 de ani si anpc nu intervine..iar acum, cand o companie privata isi majoreaza tarifele, se sesizeaza desteptii astia?
cine e nemultumit de ei, sa renunte, ca e posibil..si gata discutia