Skip to main content

Ordonanţa ANTIREBATE. IAA cere Senatului să revină la forma adoptată de Camera Deputaţilor, în care agenţia reintra în circuitul banilor, dar rebateul intra pe factură

 
Televizor
Televizor

Asociaţia Agenţiilor de Publicitate cere Senatului printr-o scrisoare publică să revină la forma ordonanţei „antirebate” care a fost adoptată de Camera Deputaţilor cu anumite modificări faţă de varianta iniţială votată de Guvern în aprilie 2013.

Publicitate

„Incepand cu Aprilie 2013, aplicarea OUG 25/2013 a impus relatii contractuale directe intre televiziuni si clientii de publicitate igorand dreptul constitutional al companiilor de a-si alege liber partenerii contractuali. Ordonanta a dus la ingradirea dreptului clientilor si a televiziunilor de a opera prin intermediul agentiilor de media sau a regiilor, blocand accesul companiilor la rolul si serviciile cu valoare adaugata asigurate de acestea eliminand, practic, institutia intermediarului din procesul de cumparare a publicitatii TV”, se arată în scrisoarea publică a IAA.

„Comisia de Cultura si Media din Senat nu a mentinut forma adoptata de Camera Deputatilor revenind la forma anterioara, restrictiva pentru piata libera, in pofida punctelor de vedere exprimate de industrie dar si de unele autoritati de stat in cadrul procesului de consultare care a avut loc”, au mai menţionata aceştia.

IAA cere Senatului să voteze împotriva adoptării ordonanţei publicităţii 25 din 2013 sau să o retrimită la Comisia de Cultură şi Media pentru reluarea discuţiilor şi adoptarea ei într-o formă capabilă să elimine efectele negative cu care ne confruntăm.

Anul trecut, Comisia de Cultură din Camera amendase ordonanţa emisă de Guvern, lăsând posibilitatea ca agenţiile de publicitate să intermedieze relaţia dintre clienţi şi canalele media.

Mai exact, în varianta Camerei Deputaţilor dispăruse articolul care interzicea ca intermediarul să primească „altă plată sau contraprestaţie decât cea pentru remunerarea serviciilor prestate şi nici vreun avantaj material, indiferent de natura acestuia, din partea radiodifuzorului.”

Totodată, Camera modificase un alt articol din Ordonanţă, articol ce permitea şi „intermediarului” (agenţiei de publicitate) să factureze banii, cu menţiunea că „Orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natura acestuia, acordat de către radiodifuzor, trebuie să figureze pe factura emisă de acesta, în mod transparent, atunci când cumpărarea se face prin intermediari.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus