Puţin peste 90% dintre români declară că intră pe internet în timp ce privesc la TV, potrivit Multiscreen Study, un studiu de cercetare regional dezvoltat de agenţia MEC. Ecranele secundare, respectiv mobilul şi tableta reprezintă principalele surse de acces.
Advertiserii nu reuşesc să speculeze la maximum potenţialul de multiscreening: doar 30% din reclamele TV din România încurajează telespectatorii să le viziteze website-urile. Însă numai 60% dintre aceastea au site-ul optimizat pentru mobil.
În ciuda incidenţei covârşitoare a fenomenului de multiscreening, puţini dintre clienţii de comunicare TV se îngrijesc de a genera interacţiune în online: doar 30% din reclamele din România trimit către un site, ceea ce clasează ţara noastră în coada clasamentului la acest capitol.
Mai mult decât atât, telespectatorii care decid să acceseze site-ul de pe smartphone ca urmare a comunicării TV pot să aibă o surpriză neplăcută: doar 60% din site-urile comunicate în reclame TV sunt optimizate pentru mobil.
Victor Rotariu, Head of Analytics and Insights, MEC Romania:
“Întrebarea firească în acest context este dacă există un impact asupra comunicării. Putem măsura efectul comunicării TV+online? Răspunsul este da, şi mai mult de atât, îl relaţionăm direct cu performanţele de business printr-o metodologie proprietară MEC: AdQuantum. Astfel am observat că există o sinergie puternică între comunicarea TV şi online: folosirea amândurora corelat aduce beneficii adiţionale pe indicatori de business precum notorietate, dar şi intenţie de cumpărare, iar MEC o poate măsura şi creşte gradul de eficienţă.”
Metodologia studiului: CAWI în perioada Septembrie-Octombrie 2015, eşantion: 5000 de utilizatori de internet 15 ani+ din România, Cehia, Ungaria, Polonia şi Rusia (în Rusia doar oraşe > 100k locuitori), MEC Analytics & Insight.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Comentarii