La ce se face reclamă pe Facebook? Din reclamele de pe reţeaua socială, aproape o cincime sunt din categoria Mâncare şi Băutură, potrivit unui studiu realizat de Facebrand Pro. O altă concluzie intersantă a studiului: deşi platforma socială permite inserarea de clipuri video, doar 3% din reclamele de pe Facebook sunt materiale filmate.
Majoritatea reclamelor de pe Facebook (91,2%) sunt imagine şi text, potrivit monitorizării Facebrands PRO.
Analiza realizată de Facebrands PRO a fost efectuată în baza unei analize proprii a peste 10.000 de astfel de reclame în perioada ianuarie 2015-ianuarie 2016.
O altă concluzie a studiului este că majoritatea reclamelor de pe Facebook (79,6%) promovează un conţinut disponibil pe Facebook, în timp ce doar 20,4% promovează un conţinut extern - link-uri externe către alte site-uri.
Dintre reclamele care promovează un conţinut disponibil pe Facebook, 76,7% promovează posturi disponibile în timeline-ul paginilor, restul fiind mesaje create special pentru a fi folosite ca ad-uri.
Proporţia formatelor specifice facebook, Offer şi Event, este si mai mica, de 0,8% in cadrul ad-urilor de tip Offer si de 1,6% in cazul ad-urilor de tip Event.
Principalele categorii care au investit in ad-uri pe facebook in perioada studiata, conform esantionarii Facebrands PRO, au fost:
- Mancare si Bautura - 17,65% din totalul ad-urilor
- Sanatate & ingrjijire personala - 10,64% din totalul ad-urilor
- Restaurante 9,1% din totalul ad-urilor
- Magazine online 8,06% din totalul ad-urilor
- Magazine locale 6,43% din totalul ad-urilor
- Fashion 4,58% din totalul ad-urilor
- Casa si gradina 3,93% din totalul ad-urilor IT&C 3,82% din totalul ad-urilor
- Afaceri locale 3,46% din totalul ad-urilor
- Companii & firme 3,15% din totalul ad-urilor
Toate ad-urile esantionate sunt disponibile in platforma Facebrands PRO in cadrul sectiunii Intelligence, care prezinta intreaga activitate pe reteaua sociala a companiilor din fiecare categorie: ad-uri, studii de caz pentru concursuri si aplicatii, tab-uri speciale de pagini, alaturi de sectiunea de page analytics, care arata performanta si sanatatea fiecareia din cele peste 32.000 de pagini de facebook romanesti monitorizate de serviciile Facebrands.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Trimite un comentariu