Pro TV, după ce European Broadcasting Union - EBU a postat pe Facebook un mesaj prin care nu acceptă propunerea postului de a transmite Eurovision: "Am fost neplăcut surprinşi. Abordarea informală este inadecvată", spun oficialii Pro TV într-o poziţie trimisă Paginademedia.ro.
Difuzarea Eurovision pe un post comercial nu e o premieră, spune şeful Pro TV.
Alexandras Cesnavicius:
“Acesta nu ar reprezenta primul caz în care o televiziune comercială transmite competiţia Eurovision. În Germania, două televiziuni, una publică, iar cealaltă privată, au colaborat timp de 3 ani (2010 – 2012) şi au reuşit să construiască şi o poveste de succes cu Lena Meyer-Landhut, câştigătoare în 2010, care a fost susţinută şi promovată puternic de televiziunea comercială. Acesta este un exemplu care dovedeşte că este posibilă o colaborare între EBU şi o televiziune privată”.
"Abordarea informală aleasă pentru a răspunde unei propuneri oficiale adresate conducerii EBU, pe pagina de Facebook, este inadecvată şi considerăm că este important să prezentăm mai multe argumente pentru care participarea lui Ovidiu şi a României la Eurovision ar trebui să fie acceptată", consideră reprezentanţii Pro TV.
"Până în acest moment, răspunsul oficial întârzie să apară", mai spun cei de la Pro TV, menţionând că "Pro TV continuă să lupte pentru dreptul României de a participa la Eurovision".
Petiţia lansată de Pro TV, pentru susţinerea României la Eurovision a adunat, până acum, 14.000 de semnături.
Poziţia Pro TV, integral:
"Miercuri, 27 aprilie, PRO TV a trimis o scrisoare deschisă către reprezentanţii EBU, însă, până în acest moment, răspunsul oficial întârzie să apară. După încercări repetate de a avea o discuţie cu oficialii EBU cu privire la opţiunile pentru a aduce competiţia Eurovision tuturor românilor, am fost neplăcut surprinşi să descoperim astăzi un mesaj publicat pe pagina de Facebook EBU, în care este menţionat că soluţia propusă nu poate fi luată în considerare.
Abordarea informală aleasă pentru a răspunde unei propuneri oficiale adresate conducerii EBU, pe pagina de Facebook, este inadecvată şi considerăm că este important să prezentăm mai multe argumente pentru care participarea lui Ovidiu şi a României la Eurovision ar trebui să fie acceptată.
“Aş vrea să menţionez faptul că ne-am oferit sprijinul pentru a putea obţine cele 3 ingrediente cheie de care depinde succesul unui eveniment – desfăşurarea propriu-zisă a evenimentului, concurentul şi televiziunea care difuzează. Evenimentul se desfăsoară în continuare. Ovidiu este pregătit să participe. Ne-am oferit sprijinul pentru a fi partenerul care se ocupă de partea organizatorică şi difuzarea în România. În continuare, ne oferim tot sprijinul pentru a asigura toate ingredientele necesare, pentru noi principalul obiectiv fiind reacceptarea lui Ovidiu şi a României în competiţie, indiferent de televiziunea care difuzează evenimentul. Credem în continuare că este posibil. Singurul lucru care lipseşte este deschiderea către dialog şi determinarea de a discuta posibilităţile de a găsi o soluţie”, a declarat Aleksandras Cesnavicius, CEO PRO TV.
Valorile care stau la baza EBU vorbesc despre susţinerea cetăţenilor, angajamentul de a include pe oricine şi dezvoltarea fiecărei comunităţi în cadrul societăţii de care aparţine, precum şi construirea unei relaţii cu publicul bazată pe încredere, câştigată în fiecare zi. De asemenea, EBU crede cu tărie într-o lume a comunicării deschise şi transparente pentru binele comun, dincolo de motive care ţin de profit şi îşi doreşte să joace un rol important în garantarea libertăţii de exprimare şi a pluralismului de opinii.
Având în vedere cele menţionate mai sus, ne aşteptăm ca instituţia EBU să se conformeze valorilor de bază şi să caute o soluţie pentru participarea lui Ovidiu şi, implicit, prezenţa României la Eurovision 2016. Avem un câştigător al Selecţiei Naţionale mai mult decât pregătit să îşi reprezinte ţara în competiţie şi ne oferim sprijinul pentru el şi pentru toţi românii, punând la dispoziţie serviciile noastre de difuzare.
“Acesta nu ar reprezenta primul caz în care o televiziune comercială transmite competiţia Eurovision. În Germania, două televiziuni, una publică, iar cealaltă privată, au colaborat timp de 3 ani (2010 – 2012) şi au reuşit să construiască şi o poveste de succes cu Lena Meyer-Landhut, câştigătoare în 2010, care a fost susţinută şi promovată puternic de televiziunea comercială. Acesta este un exemplu care dovedeşte că este posibilă o colaborare între EBU şi o televiziune privată”, a continuat Aleksandras Cesnavicius, CEO PRO TV.
Astăzi, PRO TV spune COME TOGETHER FOR ROMANIA! Petiţia pe care am lansat-o miercuri a fost semnată de aproape 14.000 de români, care şi-au arătat sprijinul şi dorinţa ca România să participe la Eurovision 2016. Iniţiativa şi dorinţa PRO TV vin din convingerea clară că România merită să fie reprezentată pe scena din Stockholm.
Susţine-l pe Ovidiu şi semnează petiţia: petitie.protv.ro!"
Citeşte şi:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
poate că Antena1 știe regulamentele EBU, conform cărora la Eurovision au dreptul de participare doar televiziunile care sunt membri activi, și nu a făcut încercări de a transmite evenimentul doar de ochii lumii și pentru a câștiga un capital emoțional pe plan intern.