Skip to main content

DECIZIE la nivel de grup: 100 de artişti şi influenceri români de la Global vor marca obligatoriu postările publicitare. Selly: "E un pas sănătos pentru industrie". Denis Matros: "E o chestie normală şi corectă"

 
DECIZIE la nivel de grup: 100 de artişti şi influenceri români de la Global vor marca obligatoriu postările publicitare. Selly: "E un pas sănătos pentru industrie". Denis Matros: "E o chestie normală şi corectă"

Toţi artiştii şi influencerii români de la Global - adică 100 de nume cu peste 50 de milioane de abonaţi îşi vor marca obligatoriu postările publicitare, după o decizie luată la nivel de companie.

Publicitate

Decizia vine în contextul în care, spun influencerii, sunt, inclusiv la nivel european, cerinţe în ceea ce priveşte semnalarea conţinutului publicitar în online.

Cum se marchează exact publicitatea? Ce spune şeful Global Talent United, Claudiu Ilioiu despre această decizie? Dar influenceri precum Selly, Cezara Cristescu sau Denis Matros?

Detalii, în continuare:

"Ştim ca la nivel european discutiile cu privire la reglementarea publicitatii social media sunt avansate si ca in cel mai scurt timp urmeaza ca actul normativ (sub forma unui Regulamanet cu aplicare imediata si  obligatorie) sa fie adoptat", a declarat pentru Paginademedia.ro Claudiu Ilioiu, Head of Global Talent.

"Fiind permanent la curent atat cu evolutia pietei cat si cu legislatia, am "simtit" tendintele inerente ale reglementarii acestui domeniu aflat intr-o expasiune similara cu aceea a evolutiei tehnice", a continuat el.

"Pentru toate aceste motive, am decis ca este o chestiune de normalitate sa setam un trend de legalitate si transparenta chiar inaintea "vremurilor"", a mai spus managerul de la Global.

Decizia vine şi în contextul în care, la începutul lunii august, 10 dintre cei mai cunoscuţi influenceri de pe Instagram au primit informări de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), prin care li se cerea să îşi informeze fanii atunci când au conţinut publicitar, prin marcaje.

Printre ei a fost şi Dorian Popa. "Eu marchez publicitatea. Am fost şi eu atenţionat de ANPC", a declarat influencerul pentru Paginademedia.ro.

Cum vor marca cei de la Global postările publicitare?Protecţia consumatorului către influenceri: Publicitatea trebuie marcată clar şi vizibil, chiar şi pentru propriile afaceri! Cum propune marcarea reclamelor pe Instagram. Scrisoare către cei mai tari influenceri din România

Claudiu Ilioiu spune că vor fi mai multe modalităţi de marcaj şi vor afecta inclusiv cazurile în care produsele prezentate au fost primite de influenceri.

Tipuri de marcare a postărilor:

  • #ADVERTISEMENT ’BRAND' (trad.#PUBLICITATE 'BRAND')
  • #PAIDSPONSORSHIP ’BRAND' (trad. #SPONSORIZARE PLATITA DE 'BRAND')
  • #PAID PARTNERSHIP 'BRAND (trad. #PARTENERIAT PLATIT DE 'BRAND')
  • #AD (trad. #RECLAMA sau #PROMOVARE COMERCIALA)
  • În cazul livrării bunurilor chiar dacă este gratuită: PRODUCT OFFERED BY 'BRAND' (trad. #PRODUS FURNIZAT DE 'BRAND')

Ce zic influencerii?

Selly: "cred că e un pas sănătos pentru toată industria"

"Cred că aceasta transparentizare nu ajută doar consumatorul, ci ne ajută si pe noi", spune Selly - Andrei Şelaru, unul dintre cei mai importanţi influenceri din portofoliul Global.

Selly, pentru Paginademedia.ro:

"Consider ca cei care imi urmaresc continutul au putut dintotdeauna sa diferentieze o postare publicitara de una non branded".

Am fost intodeauna destul de clar in acest aspect, acum am decis sa iau acest pas formal de a o marca cu hashtag-urile corespunzatoare, #ad, intrucat cred ca este un pas sanatos pentru toata industria si cred ca aceasta transparentizare nu ajuta doar consumatorul, ci ne ajuta si pe noi.

Întotdeauna consider ca am avut o transparenta in ceea ce priveste postarile publicitare. Acum doar o facem mai formal si dupa o politica clara."

Denis Matros: "consider că este o chestie normală şi corectă"

Denis Matros este unul dintre cei mai activi influenceri pe Tik Tok, unde are aproape 600.000 de followers. 

"Consider că este o formă de bun simţ să anunţi când promovezi ceva pentru care eşti plătit", e de părere Denis Matros.

Denis Matros, pentru Paginademedia.ro:

"Consider că este o chestie normală şi corectă ca tu, creator de continut să marchezi publicitatea si sa promovezi doar produsele / serviciile in care crezi.

Având în vedere că urmează să fie adoptat un regulament cu privire la marcarea publicităţii aş vrea să încurajez creatorii de continut sa fie transparenti.

Vizavi de comunitatea mea vreau să fiu cât mai transparent posibil şi consider că este o formă de bun simţ să anunţi când promovezi ceva pentru care eşti plătit. 

De ce acum?

“Acum” consider că e doar momentul in care o sa uniformizam si crestem acest trend de transparenta si avand in vedere ca acest fapt devine o regulă, tot mai multi creatori care probabil nu marcau publicitatea, incep sa o faca.

Personal, am semnalat publicitatea prin taguri la parteneri încă de la prima colaborare cu un brand, prin urmare marcarea publicitatii nu este o practică nouă pentru mine şi nici pentru colegii mei care colaborează cu Global Records, in acest moment doar uniformizam modalitatea de marcare.

Cezara Cristescu: Este un gest firesc pe care orice influencer sau creator de conţinut ar trebui să îl facă

"Prin marcarea publicităţii publicul va putea deosebi clar reclama de conţinutul normal generat de influenceri şi va putea decide dacă doreste să urmarească sau nu respectivul material", e de părere Cezara Cristescu.

Cezara Cristescu, pentru Paginademedia.ro:

"În ultima perioadă asistam  la nivel european la  o schimbare a cerinţelor în ceea ce priveşte marcarea publicităţii.  Este un gest firesc pe care orice influencer sau creator de conţinut ar trebui să îl facă  atunci cand declară că este autentic şi transparent în faţa publicului care îl urmareşte."

De ce acum?

Cezara Cristescu: O lege clară în acest sens în România încă nu a fost dată, dar cred ca ne apropiem cu paşi repezi de acest moment şi este salutar ca noi să fim cu un pas înainte.

Informarea corecta a consumatorului trebuie să primeze indiferent de platforma pe care se face publicitate. 

Influenceriţa spune că "Au existat şi înainte diverse metode prin care am evidenţiat publicitatea în postarile pe care le-am facut atât eu cât şi colegii mei de la Global Records, dar acesta este momentul în care la nivel de trust s-a decis un mod unitar prin care toţi influencerii vor folosi acelaşi marcaj oficial şi consacrat pentru materialele create în scop publicitar."

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

sus