Creatorii de conţinut vor fi verificaţi în săptămânile următoare de Comisia Europeană, cu ajutorul Autorităţii Naţionale de Protecţie a Consumatorilor (ANPC), notează site-ul protv.ro. Prin această măsură, membrii comisiei se vor asigura că influencerii nu vor mai face reclamă mascată de acum înainte.
Potrivit reprezentanţilor Comisiei Europene, influencerii care au parteneriate cu diferite firme şi fac reclamă anumitor produse sunt consideraţi comercianţi, aşa că au obligaţia de a marca special conţinutul în care fac reclamă unui produs.
În această vară, şi ANPC a trimis scrisori de informare către 10 creatori de conţinut, cu un număr mare de abonaţi, în care le-a reamintit că publicitatea trebuie să fie recunoscută că atare prin metodele puse la dispoziţie de reţelele sociale.
Ce spun creatorii de conţinut despre această măsură?
Andreea Corb, food influencer:
„Am început să îmi marchez campaniile ca fiind plătite odată ce s-a băgat opţiunea aceasta pe Tik Tok. Mi se pare corect pentru toată lumea să ştie că, ok, poate eşti curios de această campanie, dar este o campanie plătită”, a declarat Andreea, pentru aceeaşi sursă.
Denis Matros, influencer:
„În general, trebuie să pui hastag add, dar acum aproape pe orice platformă există tool-ul ăla de paid post, sau paid sponsorship, şi mulţi cer chestia aia. Eu, de exemplu, pun şi add în comentarii, în descrierea postării, pe story la fel, şi mai folosesc şi de acel tool numit paid.
E o chestie normală şi etică pentru comunitate să araţi că e o campanie, pentru că omul care te urmăreşte are dreptul să aleagă dacă vrea să vadă o campanie sau nu, să nu i-o bagi pe gât”, se arată în acelaşi articol.
Alte articole despre acest subiect: